התעניינות לגבי מוצר

אלן – למה קשה דווקא כשטוב?

    X

    אלן – למה קשה דווקא כשטוב?

    splash.couple

    הטיפול הקריסטלי האנרגטי הוא קצר מועד בהגדרה ונדיר שיארך יותר מכמה חודשים, למרות שבכפוף לרצון והצורך של המטופל טיפול כזה יכול להמשך גם שנים. רבים מגיעים לטיפול כזה כדי לפתור סוגיות שונות ודברים שמפריעים להם, מקצתם, כמו אלן (שם בדוי), מגיעים כדי לשמר את הקיים, ‘להטעין מצברים’ או לקבל ליווי בתהליך של גדילה וצמיחה.

    בתחילת הדרך אלן נפגשה איתי בתדירות של אחת לשבוע, ובהדרגה ריווחה את הפגישות והגיע לשלב בו היא מגיעה אחת לכמה חודשים כשהיא חשה צורך, וכדי ‘להטעין מצברים’ כדבריה. ראיתי אישה צעירה, בתחילת שנות ה-20 שלה, שהקרינה בגרות וילדיות בו-זמנית. בגילה הצעיר כבר הגיעה להישגים יוצאי דופן בקריירה שלה ובהיבט זה עשתה רושם מאד בוגר, יחד עם זאת, היא מאותם אנשים בעלי תום ילדי מובנה, שנמצא שם לאורך כל החיים.

    האווירה בבית הגידול שלה במהלך ילדותה לא היתה מאוזנת ולוותה בקשיים רגשיים, זה השפיע עליה בגיל מוקדם וגרם לחסימות מסוימות שעם חלקן היא עדין מתמודדת, אך מאחר ומדובר בנשמה גבוהה ומפותחת מאד, היא נמצאת באופן תמידי בהתבוננות עצמית וצמיחה דרך פתירת אותן חסימות, עבורי זו היתה חוויה מעניינת וחשובה ללוות מטופלת כמוה בתהליך המרתק שעברה בעזרתי.

    כשפגשתי אותה לראשונה היה לה בן-זוג איתו היא גרה. בתהליך מורכב נפרדה ממנו, מאחר וחשה שאינו מתאים לה, הוא התנהג כלפיה באובססיביות ותוקפנות, ובסופו של דבר אזרה עוז להגיד לו שזה לא מתאים ולצאת משם על אף נסיונותיו להחזירה אליו, זו היתה תקופה לא פשוטה עבורה, תקופה של חשבון נפש עם עצמה אבל גם של הרבה צמיחה. היא היתה מעט עצובה, אבל מאד שלמה עם עצמה.

    במשך מספר חודשים לא ראיתי אותה, ואז התקשרה וביקשה להפגש. כשנפגשנו תיארה מה קורה איתה, ובסה”כ זה נשמע נהדר: בחודשיים האחרונים נוצר לה קשר זוגי חדש שנשמע מצוין, בחור מאוזן, מכיל ואכפתניק שטוב לה איתו. הם נפגשים הרבה ואפילו נסעו יחד לחו”ל והנסיעה היתה מצוינת. היא עברה לדירה חדשה עם שותפה, ממשיכה לפתח את התחום המקצועי שלה וחווה התקדמות מרשימה גם שם, ובכל זאת היא תיארה קושי.

    ביקשתי שנכנס לתוך הקושי והיא אמרה שזה נחווה מבחינתה כחששות, ספקות ואפילו פחדים שתוקפים אותה פתאם, חשש שכל הטוב הזה שיש לה ייגמר, שהבחור החדש לא ירצה אותה, שמשהו לא צפוי יקרה. היא סיפרה שהחששות האלה באים משום מקום וזה יכול לקרות פעמיים או שלוש ביום, כל התקף חששות כזה יכול לארוך חצי שעה ולעיתים יותר, היא שיתפה שזה מאד מדאיג אותה ולא פשוט לה כלל וכלל להתמודד עם זה.

    שאלתי האם זה קורה לה לעיתים בזמן שהיא יחד עם החבר החדש והאם שיתפה אותו לגבי מה שעובר עליה והיא אמרה שאכן כן, היתה נקודה מסוימת בה חוותה את התחושות הקשות בנוכחותו ובנקודה מסוימת היא אף שיתפה אותו ותיארה מה עובר עליה. היא סיפרה שהוא הגיב בצורה מאד מכילה ולא עשה מזה עניין, רק חיבק אותה.

    היה לי חשוב לקחת אותה אחורה למערכת היחסים הקודמת, ולשאול אותה אם חוותה קושי כזה גם שם, עם החבר האובססיבי והשתלטן, מסתבר שלא.

    אם לסכם את מה שהיא תיארה: יש לה חבר חדש, מקסים ונחמד, הקשר איתו נשמע מאד נכון, אבל מלווה בחששות שמשהו רע יקרה, שהוא יעזוב אותה, בעוד שלפני כחצי שנה סיימה קשר לא בריא עם בחור שתלטן ואובססיבי שרדה בה נפשית עד שאזרה את האומץ להתרחק ואיתו לא חוותה את הקשיים והחששות האלו.

    על פניו נשמע מוזר ולא הגיוני, אלא שלא ממש, למה שעבר על אלן יש הסבר הגיוני לחלוטין, ולמעשה לא מדובר פה בתהליך שלילי או הרסני, אלא בתהליך ניקוי פנימי של אותם פחדים שעולים וצפים אינם מחוברים להגיון, המציאות היא שהחיים שלה עלו על מסלול טוב ובן הזוג הנוכחי חיובי ומכיל, ויוצא שדווקא בתוך המציאות השקטה והיציבה הזו בשלו התנאים לעשות תהליך של ניקוי ולהתמודד עם השדים הפנימיים שעדין שוכנים בנפשה. עם בן הזוג הקודם לא היתה אפשרות לעשות את זה כי כל האנרגיות שלה הופנו לכיוון של לשרוד מולו ולרצות אותו, ובתוך האובססיה שלו כלפיה והרצון שלו להרגיש כל הזמן שהיא שלו היה לה רע מאד, אבל מדבר אחד לא חששה: ברור היה לה שהאפשרות שהוא ינטוש אותה אינה בגדר אופציה.

    איך מתחילים להתמודד עם דבר כזה? מה ניתן לעשות?

    בכלל החשוב בתהליך הזה הוא להבין מה קורה, הבנה היא יותר מחצי הדרך. כשמבינים מהו מקור הפחדים הם בעצם מפסיקים לשלוט בנו, ואנחנו על דרך המלך להפוך אותם לקטנים ולא באמת משמעותיים. ניתן לנקות אותם רק דרך החוויה, ואלן היא בעלת תודעה מפותחת מספיק כדי להבין זאת ואמיצה מספיק כדי לעשות את התהליך. ההמלצה הטובה ביותר היא להמנע מ"לעשות שרירים" מול הפחדים והחששות שעולים, לקבל אותם בהבנה, לתת להם להיות ו"לנשום לתוכם". זה לא פשוט, אבל זו סוג של עבודת מודעות שככל שמתרגלים אותה כך היא הופכת להיות קלה יותר.

    עשיתי לאלן מערכי קריסטלים מחזקים ומרגיעים, לא בחרתי לעשות מערכים בעלי עוצמה חודרנית ופותחת, אלא יותר כאלה  שמשמרים את הקיים ונותנים כוחות להמשיך ולהתפתח. המלצתי לה לעשות בבית מערכי הרגעה פשוטים המורכבים מחלק מהאבנים. בתמונה למעלה ניתן לראות את אחד המערכים כפי שצולם בטיפול: בבסיס אבני ארגונייט, לתחושה של סדר פנימי בסיסי, סמוקי-קוורץ ועץ מאובן לקרקוע וקוורץ טיטניום לחיזוק.במרכז קרנליאן, טופס, סיטרין וקרידייט לחיזוק הבטחון העצמי, שמחת החיים ויכולת ההכלה. באיזור הלב והסולר רוז-קוורץ ואוונטורין לניקוי והרגעת הלב ופלואוריט ירוקה לעשיית סדר רגשי. שני הגבישים הלבנים המלוכסנים הם גבישי סלנייט שנועדו להזרים אנרגיה רוחנית אל הלב. על העין השלישית הנחתי אמטיסט להרגעת הפטפוט של המוח.

    העבודה השיחתית בתוספת מערכי הקריסטלים השפיעו מאד מהר, והפחדים של אלן החלו לסגת בהדרגה, הם עדין היו שם, אבל בעוצמה פחותה, למעשה, באותה נקודת זמן, אלן היתה זקוקה לי כדי שאתווה עבורה את הכיון, ומשם המשיכה בעצמה.

    אלן יודעת לעבוד עם קריסטלים ויש לה בבית קריסטלים בסיסיים. המלצתי לה לעשות מערכים עצמיים עם אבנים כמו: סמוקי, סיטרין, אוונטורין, רוז-קוורץ ואמטיסט לחיזוק התהליך. המלצתי לה לבוא שוב רק במידה והיא תרגיש צורך, כי היא בסך הכל נמצאת בתהליך מצוין של צמיחה וריפוי ויכולה להעניק לעצמה את התמיכה הנדרשת, היא גם מספיק מפותחת תודעתית כדי לדעת מתי היא זקוקה לעזרה ותמיכה, והיא יודעת שכשזה קורה, הייתי ואהיה שם עבורה.

    מדברות קריסטלים - הפודקאסט

    פרק מס' 16 שעלה ב-17/4/24 הוא פרק בו אנחנו עולות על שאלות של המאזינות/ים שנשלחו אלינו.

    *להסרה – לחצו על המסך בכל מקום מחוץ למודעה