התעניינות לגבי מוצר

תזונה הוליסטית / ד"ר קולין קמפבל

    X

    תזונה הוליסטית / ד"ר קולין קמפבל

    ספר חשוב שקורא תיגר על הגישה התזונתית המסורתית באמצעות חשיבה חדשנית, מתריסה ופורצת דרך. מדעי התזונה, כפי שהכרנו אותם עד היום, עומדים בפני שינוי מהפכני. הגישה המיושנת של חקר התזונה, שבודדה את הערך התזונתי של כל רכיב בפני עצמו, הובילה למסקנות שאינן תמיד נכונות ומיטיבות. 
     
    התמקדות המחקר בסגולות של כל ויטמין וכל מינרל בנפרד, תוך התעלמות מהמורכבות המיוחדת של גוף האדם, משרתת את האינטרסים של תעשיית המזון ומעניקה למזונות המתועשים בכלל, ולאלה המועשרים בוויטמינים ומינרלים בפרט, תדמית של מזון בריא. גישה מיושנת זו אינה מביאה בחשבון את יחסי הגומלין והאיזון העדין בין הרכיבים השונים, כפי שקיימים בטבע ולכן היא אינה יכולה לשמש עוד בסיס למחקרים בעלי השלכה אמיתית על בריאותנו.
     
    קולין קמפבל הוא אחד משני הכותבים של הספר "מחקר סין", ספר שחולל מהפכה ביחס של עולם המדע לנושא התזונה. אל ידי בדיקת התזונה בקרב אנשים בסין בשנות ה-80, באיזורים בהם התושבים ניזונו כמעט אך ורק אוכל צמחי. המחקר הראה באופן חד משמעי את סגולותיה של התזונה הצמחית, לעומת אלה של התזונה המערבית המבוססת מזון מתועש מן החי.  בספרו הנוכחי, "תזונה הוליסטית", הוא ממשיך ומפרט את כל הסיבות לכך, כשהוא מעמת את הגישה הנוכחית המצמצמת עם הגישה ההוליסטית המרחיבה והעדכנית. 

    כמדען מנוסה חושף ד"ר קמפבל מצד אחד את הטיעונים המדעיים שתומכים ביתרונות המזון הצמחי המלא, ומצד שני מתאר בסגנון ציורי ומרתק את ההשפעות מרחיקות הלכת של מדע התזונה הנוכחי על שיעור התחלואה הכרונית בעולם. הספר גם מספק הסבר לשאלת השאלות: איך ייתכן שמול כל העובדות המדעיות המוכחות הללו האדם המערבי עדיין שבוי בהרגלי התזונה הישנים והמזיקים?
     
    הספר תזונה הוליסטית מיועד לכל מי שבריאותו חשובה לו, כמו גם לכל רופא או מטפל בנושאי בריאות. המידע הנחשף בו מאיר באור חדש מוסכמות מדעיות ומציע להן חלופה. למסקנות העולות ממנו יש השלכות גורליות על הבריאות של כל אחד ואחת מאיתנו.