התעניינות לגבי מוצר

מחקר סין – המחקר המקיף בהיסטוריה על הקשר בין תזונה ותחלואה / ד"ר קולין קמפבל וד"ר תומס קמפבל

    X

    מחקר סין – המחקר המקיף בהיסטוריה על הקשר בין תזונה ותחלואה / ד"ר קולין קמפבל וד"ר תומס קמפבל

    מחקר סין, שנערך על-ידי אוניברסיטת קורנל, אוניברסיטת אוקספורד והאקדמיה הסינית לרפואה מונעת, תיעד במהלך שנות ה-80 וה-90 של המאה ה-20, את הקשר בין הרגלי תזונה, מאפייני אורח חיים, תחלואה ותמותה. זהו המחקר התזונתי המקיף ביותר שנערך אי-פעם. 

    המחקר הראה חד-משמעית ששכיחות מחלות כרוניות הייתה גבוהה יותר משמעותית בקרב אנשים שהרבו לצרוך מזונות מן החי (בשר, חלב ומוצריו, ביצים ודגים). יתר על כן, אפילו לצריכה נמוכה יחסית של מזונות מן החי היו השפעות שליליות. לעומת זאת, אנשים שצרכו את הכמות הגדולה ביותר של מזונות מן הצומח היו הבריאים ביותר ונטו פחות לפתח מחלות כרוניות. תוצאות מחקר סין תואמות לחלוטין מחקרים רבים בבני אדם ובבעלי חיים, שהוכיחו כי תזונה צמחית מגוונת מספקת לאדם את כל רכיבי התזונה החיוניים לו, והיא עדיפה על-פני מזון מן החי.

    הספר "מחקר סין" מפריך מיתוסים ומידע מוטעה על הקשר בין תזונה ותחלואה ומציג בפני הקוראים מסר שכולו תקווה: אם אתם בוחרים להיות בריאים, שנו את תזונתכם.

    מחברי הספר: ד"ר קולין קמפבל הוא ביו-כימאי אמריקאי ידוע בדימוס שעמד בראש המחלקה לביוכימיה תזונתית באוניברסיטת קורנל.  מחקר סין הוא המחקר המפורסם ביותר שערך. ד"ר תומס קמפבל היה שותף לאביו בכתיבת הספר. הוא עוסק בכתיבה, משחק וספורט ומשלים את לימודי הרפואה, אותה הוא מתכוון ליישם ברוח "מחקר סין".

    מדברות קריסטלים - הפודקאסט

    פרק מס' 14 עלה ביום רביעי 20/3/24 בנושא: קריסטלים ופאנג-שואי עם האורחת ורד אליהו כהן. 

    *להסרה – לחצו על המסך בכל מקום מחוץ למודעה